Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩN


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩN
     1.ETΗΣΙΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ  ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ.
        Εισαγωγικό  σεμινάριο στην Παιγνιοθεραπεία.
Ημέρα  συναντήσεων  Μια  Κυριακή  το  μήνα.
Διάρκεια 20-2-2011έως 11-12-2011
Ώρες    10.00-15.00
Κόστος   50  ευρώ  το  μήνα
Συντονίστρια Μαργαρίτα  Οικονόμου ,Παιγνιοθεραπεύτρια


2. ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ - ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΟΣ
Βιωματικό σεμινάριο Δραματοθεραπείας
Ημερομηνία: Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
Διάρκεια: 11:00-14:00
                                                       Κόστος  30  ευρώ.

Συντονιστές: Ανθή Κασταμονίτου, δραματοθεραπεύτρια – παιγνιοθεραπεύτρια και
Δημήτρης Δεμιρτζόγλου, σωματικός ψυχοθεραπευτής

3. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΧΩΡΙΖΟΥΝ… ΚΑΙ ΤΩΡΑ;
Διερευνώντας το διαζύγιο μέσα από την παιγνιοθεραπεία-Εισήγηση
Ημερομηνία: Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011
Διάρκεια: 18:30-20:30
Είσοδος  ελεύθερη.
Εισηγήτρια: Μαργαρίτα Οικονόμου, παιγνιοθεραπεύτρια

4. ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εισήγηση, συζήτηση και προβληματισμοί
Ημερομηνία: Δευτέρα 4 Απριλίου 2011
Διάρκεια: 18:30-20:30
  Είσοδος  ελεύθερη.
Εισηγήτρια: Μαρίνα Κωνσταντινίδου, ψυχολόγος


5. ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Βιωματικό σεμινάριο παιγνιοθεραπείας
Ημερομηνία: Κυριακή 8 Μαΐου 2011
Διάρκεια: 11:00-14:00
 Κόστος  30  ευρώ.
Συντονίστριες: Μαργαρίτα Οικονόμου, παιγνιοθεραπεύτρια και
Ανθή Κασταμονίτου , δραματοθεραπεύτρια – παιγνιοθεραπεύτρια.



ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ

Στην ομάδα αυτή θα συμμετέχουν άτομα που έχουν την ανάγκη να πραγματοποιήσουν ένα συναρπαστικό εσωτερικό ταξίδι και να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους.
Μέσα από τη μέθοδο της Δραματοθεραπείας, θα καταφέρουν να επισημάνουν, να κατανοήσουν τις δυσκολίες τους και τέλος να τις αντιμετωπίσουν. Θα αναπτύξουν έτσι τις δυνατές πλευρές της προσωπικότητάς τους, θα ενισχύσουν τις πιο ευάλωτες και θα γίνουν ικανά να μετουσιώσουν τις αρνητικές καταστάσεις σε θετικές και εποικοδομητικές για τη ζωή τους.


Συντονίστρια:  Ανθή Κασταμονίτου,  δραματοθεραπεύτρια-παιγνιοθεραπεύτρια

Ημέρα συνάντησης: Κάθε Τετάρτη, ώρα 6:00-8:00 μμ

Κόστος:100 ευρώ



ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Με οδηγό το παιχνίδι και τη δημιουργική μας φαντασία, θα έρθουμε σε επαφή και θα κατανοήσουμε τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού.
Θα φέρουμε στην πραγματική σκηνή του «εδώ και τώρα» μυθικά πλάσματα και καταστάσεις που έχουν τις καταβολές τους στο βάθος της ιστορίας του δημιουργικού ανθρώπου-καλλιτέχνη.
Θα δούμε τι έχουν να μας πουν, να μας συμβουλέψουν και ίσως να μας καθοδηγήσουν υποδεικνύοντας τα μυστικά περάσματα- διεξόδους που αφορούν στην καθημερινή μας στάση ζωής.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, σε γονείς-αφηγητές, καθώς και σε όποιους άλλους γοητεύονται από τα παραμύθια και εμπιστεύονται την θεραπευτική τους δύναμη.

Συντονίστριες: Μαργαρίτα Οικονόμου, παιγνιοθεραπεύτρια
                         Ανθή Κασταμονίτου, δραματοθεραπεύτρια- παιγνιοθεραπεύτρια
Ημέρα συνάντησης: Κυριακή 8-5-2011, ώρα 11:00-14:00
Κόστος: 30 ευρώ



ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ-ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΟΣ

Σ΄ αυτό το βιωματικό σεμινάριο δραματοθεραπείας, θα εξερευνήσουμε τους τρεις βασικούς κοινωνικούς ρόλους οι οποίοι είναι από τους πιο σημαντικούς στη ζωή μας,  του γονιού, του παιδιού και του φίλου.
Θα έρθουμε σε επαφή με τη δυναμική του καθενός από αυτούς  ξεχωριστά και θα κατανοήσουμε τις διαστάσεις τους στη μεταξύ τους σχέση.
Θα αναζητήσουμε τις λεπτές ισορροπίες που επιτρέπουν στον καθένα τους να λειτουργεί, χωρίς να επιβάλλεται περιορίζοντας τους άλλους και χωρίς να συρρικνώνεται διογκώνοντάς τους. Θα μπορέσουμε έτσι να δώσουμε τον απαραίτητο χώρο και χρόνο στη σχέση μας  που θα της επιτρέψουν να αναπτυχθεί, να ολοκληρωθεί και να περάσει με επιτυχία στην επόμενη φάση. 

Συντονιστές: Ανθή Κασταμονίτου, δραματοθεραπεύτρια- παιγνιοθεραπεύτρια
              και Δημήτρης Δερμιτζόγλου σωματικός ψυχοθεραπευτής
Ημέρα συνάντησης: Κυριακή 27-2-2011, ώρα 11:00-14:00
Κόστος: 30 ευρώ



ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ
Στη δίωρη αυτή κουβέντα μας, θα έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε ένα σοβαρό ζήτημα που απασχολεί όλους μας σε μια εποχή όπου παρατηρείται έξαρση των εξαρτήσεων ιδιαίτερα στην εφηβική ηλικία.
Θα προσεγγίσουμε την έννοια της εφηβείας και τα χαρακτηριστικά της, τις μορφές εξαρτήσεων στην εφηβεία και πιο συγκεκριμένα το κάπνισμα, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και το διαδίκτυο.
Θα αναφερθούμε στις κυριότερες αιτίες της εξάρτησης καθώς και στις συνέπειές της για τον έφηβο και την οικογένειά του.
Τέλος, θα δώσουμε συμβουλές στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς και σε όσους συνδιαλέγονται με τους εφήβους για το σωστό τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Θα επικεντρωθούμε στη συμπεριφορά του εφήβου που δείχνει ότι η χρήση γίνεται κατάχρηση και κατ’ επέκταση εξάρτηση για το νεαρό άτομο.

Eισηγήτρια:  Μαρίνα Κωνσταντινίδου, ψυχολόγος-σύμβουλος επαγγελματικού        
                      προσανατολισμού
Ημέρομηνία: Δευτέρα  4-4-2011, ώρα 18:30 – 20:30



Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Η ΑΥΛΑΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ


Η ΑΥΛΑΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ,Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ


Μαργαρίτα Οικονόμου, Παιγνιοθεραπεύτρια
Ευαγγελία Λούβαρη, Νηπιαγωγός
Ογκολογικά Τμήματα Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ:Η δραματοποίηση , η οργάνωση και η παρουσίαση θεατρικής  παράστασης    σε νοσοκομειακό χώρο, προσφέρει την  ευκαιρία   στα νοσηλευόμενα παιδιά να εξωτερικεύσουν  τα συναισθήματα τους και να δώσουν νόημα στις νέες εμπειρίες που  αποκομίζουν  από  το  καινούριο  περιβάλλον  στο  οποίο   βρίσκονται.  . Η δραματοποίηση είναι μια φυσική έκφραση και συνεπώς σπουδαία.
ΣΚΟΠΟΣ: Ο στόχος της οργάνωσης και συμμετοχής σε εκδηλώσεις(παιδικό θέατρο) στα κλειστά ογκολογικά τμήματα οργανώνεται γύρω από την ιδέα της ψυχολογικής στήριξης  των παιδιών, των  γονέων  ,της  ιατρονοσηλευτικής και ψυχοκοινωνικής ομάδας.
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ: Οι  συνθήκες στα ογκολογικά τμήματα, οι εντατικές θεραπείες, η αγωνία για την πορεία της ασθένειας, η μακρόχρονη νοσηλεία και η απότομη αποκοπή από το οικογενειακό, φιλικό και σχολικό περιβάλλον επιβάλουν τη δημιουργία εναλλακτικών τρόπων έκφρασης.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Με τις  αναγκαίες προσαρμογές  ενός έργου(γνωστού ή άγνωστου) που ανταποκρίνεται στις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα των νοσηλευόμενων παιδιών, τις συνθήκες οργάνωσης του χώρου και διερευνώντας τη διάθεση και γενικότερα την κατάσταση κάθε νοσηλευόμενου παιδιού, ο παιγνιοθεραπευτής  και ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορες μεθόδους οργάνωσης και στησίματος μιας παιδικής παράστασης στο χώρο του νοσοκομείου όπως:
·         Εξατομικευμένη προετοιμασία στο θάλαμο του παιδιού με εναλλακτικές λύσεις όταν η κατάσταση το απαιτεί.
·         Στόχοι μικροί, βραχυπρόθεσμοι και άμεσα πραγματοποιήσιμοι.
·         Ευελιξία, προσαρμογή θεμάτων, φαντασία και εμπειρία στο χώρο.
·         Δημιουργία συνθηκών με δραστηριότητες και ρόλους που μπορούν να εμπνεύσουν το παιδί,  αναπτύσσοντας τη σκέψη  και τη φαντασία του ,να το βοηθήσουν να εκφράσει τα βιώματα, τις εμπειρίες του και να απελευθερωθεί από τα άγχη και τους φόβους που  το  κατακλύζουν στη δύσκολη φάση της  θεραπείας.
·         Προσφορά κατάλληλου υλικού για την προετοιμασία κάθε παράστασης που στηρίζεται στα ενδιαφέρονται και τις ικανότητες-δεξιότητες του π κάθε παιδιού.
·         Συνεχής υποστήριξη ώστε τα παιδιά να νοιώσουν ότι μπορούν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια παράσταση στην όποια θεατές είναι γνωστοί και άγνωστοι, συνομήλικοι και ενήλικες .
·         Ανάπτυξη συστηματικής συνεργασίας με τους γονείς –αδέρφια και με όλους τους φορείς που λαμβάνουν μέρος στη θεραπευτική διαδικασία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
·         Συμμετοχή στην οργάνωση και το σχηματισμό μιας παράστασης.
·         Βίωση αγάπης και ασφάλειας προς το νοσηλευόμενο παιδί.
·         Ανάδειξη των θετικών και ικανών σημείων της προσωπικότητας κάθε παιδιού.
·         Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού του.
·         Ευκαιρίες για συνεργασία.
·         Βοήθεια στην οργάνωση και έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων.
·         Ενίσχυση της ψυχολογίας και προετοιμασίας των παιδιών, προκειμένου να ενταχθούν ομαλά κατά την ανάρρωση τους στο οικογενειακό –φιλικό περιβάλλον αλλά και τη σχολική κοινότητα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
·         Η δραματοποίηση και η οργάνωση θεατρικών παραστάσεων ως θεραπευτικό μέσο κρίνονται απαραίτητα για την ψυχική στήριξη του παιδιού στη διάρκεια της θεραπείας  αλλά και στη μετέπειτα ψυχοσωματική του εξέλιξη.
·         Η έμφαση δίνεται στη διαδικασία και όχι στο τελικό αποτέλεσμα, το όποιο σε κάθε περίπτωση είναι αυτό που ανταποκρίνεται στις δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει η κλινική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
·         Το πιο σημαντικό για μια παράσταση σε νοσοκομειακό χώρο είναι η ενεργοποίηση και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των παιδιών καθώς και οι ευκαιρίες που θα τους δοθούν για δημιουργική έκφραση και ενίσχυση της αυτοεικόνας τους.
·         Η παιγνιοθεραπεύτρια και η εκπαιδευτικός είναι εμπνευστές, συνοδοιπόροι και εμψυχωτές.
·         Η εποικοδομητική συνεργασία με τους εμπλεκόμενους στη σωματική και ψυχικά υγεία του παιδιού κρίνεται απαραίτητη.
·         Η δραστηριοποίηση και η συμμετοχή των προσώπων του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος του νοσηλευόμενου παιδιού(γονείς-αδέρφια) θεωρείται αναγκαία και πολύτιμη. 

Οικονόμου Μαργαρίτα -Εβίτα Λούβαρη.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ





Τα εγκαίνια του  Κέντρου  Παιγνιοθεραπείας  Δημιουργίας  και  Εκφρασης  <<ΑΓΓΙΖΩ>>  έγιναν  στις  29 Νοεμβρίου του 2008. Παρεβρέθηκαν όλοι  οι  Συνεργάτες του Κέντρου καθώς και αγαπημένοι φίλοι και  συνάδελφοι.Αφού μας δώσουν τις καλύτερες ευχές για καλό και δημιουργικό ξεκίνημα ,η βραδιά έκλεισε  με το δρώμενο που συντόνισε η Δραματοθεραπεύτρια μας Ανθή Κασταμονίτου. Το θέμα του δρώμενου ήταν: ΕΝΑ ΔΕΝΔΡΟ ΓΕΜΑΤΟ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΓΙΖΩ.